Je hebt een website, maar je merkt dat deze online toch niet helemaal goed vind- en zichtbaar is voor je bestaande en potentiële klanten. Om meer naamsbekendheid te creëren, is online adverteren een effectieve optie. Hierbij is het wel relevant dat je een budget beschikbaar stelt om dit te bekostigen. Google AdWords is een online advertentie systeem waarmee je gemakkelijk en snel nieuwe klanten kunt vinden. Wil jij Google Adwords uitbesteden? Hier lees je alles over deze effectieve advertentie methode.
Wat is Google Adwords?
Google Adwords is een advertentieprogramma. Dit advertentieprogramma is opgezet door Google en is tegenwoordig één van de populairste en effectiefste advertentiesystemen. Aan adverteerders wordt de optie geboden om onderzoek te doen naar interessante zoekwoorden in diverse branches. Als je kiest voor Google Adwords, dan krijg je inzicht in onder andere het zoekvolume van interessante zoekwoorden, het concurrentieniveau en de kosten indien je hiermee in Google wilt adverteren. Het concurrentieniveau geeft aan in hoeverre andere bedrijven met een betreffende woord willen adverteren.
Adwords uitbesteden: waarom?
Google adwords beschikt over ontzettend veel data. Deze data bevatten de zoekintenties van consumenten in de zoekmachines. Google weet precies welke advertenties hij moet laten zien aan consumenten. Dit gaat erg gericht. Voor jou als ondernemer is dit erg interessant. Het houdt namelijk in dat jouw advertentie op deze manier pal voor de neus van de doelgroep komt te staan. Op deze manier zet Google een advertentie dus erg effectief in. Hier zal jij als ondernemer met jouw website uiteindelijk de vruchten van kunnen plukken. Veel ondernemers die met Google Adwords hebben gewerkt zijn erg tevreden. Wereldwijd is dit één van de effectiefste online advertentie programma’s. Als ondernemer lukt het niet om een expert te zijn in alles. Je bent druk met je bedrijf en hierdoor bestaat de kans dat nieuwe ontwikkelingen op het gebied van online adverteren aan je voorbij gaan. Daarom kiezen de meeste adverteerders ervoor om adwords uit te besteden. Google adwords uitbesteden brengt veel voordelen voor jou als ondernemer met zich mee. Allereerst kun je er op deze manier op vertrouwen dat je een professional in huis haal die op de hoogte is van de nieuwste ontwikkelingen en kennis op dit gebied. Het uitbesteden van Adwords is op deze manier een mooie investering in je bedrijf. Daarnaast zal een Adwords specialist ook beschikken over de benodigde kwaliteiten en vaardigheden om jouw investering tot een succes te maken.
Kosten adwords campagne uitbesteden
Als je van plan bent om een Google Adwords Campagne uit te besteden, dan wil je natuurlijk graag weten hoe de kosten voor een campagne te bepalen zijn. De kosten van Google Adwords komen op een bijzondere manier tot stand. Er zijn geen vaste tarieven, maar de kosten worden bepaald aan de hand van de vraag die er is naar een bepaalde zoekwoord. Indien er veel vraag is om te adverteren op een bepaald zoekwoord, zullen de kosten voor het adverteren ook automatisch mee stijgen. Het zal dan duurder worden om op deze zoekwoorden te adverteren. Indien er minder vraag is naar een bepaalde zoekwoord, zullen de kosten vaak ook een stuk lager zijn. Waarom dit zo werkt? Dit komt omdat Google maar een beperkt aantal posities heeft om advertenties te plaatsen. Adverteerders betalen Google Adwords vervolgens per klik. Dus pas als iemand klikt op een bepaalde link, zal je hier als adverteerder voor moeten betalen. De prijs die je moet betalen per klik kan per zoekwoord erg verschillen. Soms kost een klik enkele eurocenten, maar bij populaire zoekwoorden kan dit zo stijgen naar tientallen euro’s per klik. De kosten van een Google Adwords campagne zijn van te voren om deze redenen niet goed in te schatten.
Zorg voor een goede voorbereiding
Als je als ondernemer besluit om een Google Adwords campagne te beginnen, zijn er diverse manieren om je hierop voor te bereiden. Een goede voorbereiding is relevant voor een succesvolle Adwords campagne. Hieronder kun je enkele handige tips vinden voor een Google Adwords Campagne:
- Breng je budget in beeld
Als je van te voren weet hoeveel je ongeveer kunt besteden aan de Google Adwords campagne, dan kun je ook beter inschatten wanneer de kosten van een bepaalde advertenties te hoog zijn. Zo kun je voorkomen dat je kosten maakt waar je geen rekening mee had gehouden. Hier heeft Google Adwords iets op bedacht: je kunt namelijk een maximum budget instellen. Op deze manier kun je ongewenste verrassingen aan het einde van de maand voorkomen. - Kies zoekwoorden zorgvuldig
Als je kiest voor een Google Adwords campagne, is het relevant om de zoekwoorden zorgvuldig te kiezen. Bekijk hierbij de concurrentie, de relevante en het volume van een zoekwoord. Aan de hand van deze informatie kun je vervolgens bepalen of het interessant is om hierop te adverteren. - Locatie Bepalen Door een locatie te bepalen, is het mogelijk om het budget dat je hebt beter in te zetten. Als adverteerder is het belangrijk om dus goed te onderzoeken wat de locatie is van jouw doelgroep. Indien je een winkel hebt in een bepaalde stad, is het interessanter om je te richten op consumenten uit de omgeving. Je hebt er namelijk niet veel aan als consumenten die aan de andere kant van Nederland jouw advertentie zien voorbij komen.
- Maak gebruik van uitsluitingszoekwoorden
Als adverteerder wil je gedurende een campagne enkel betalen voor goede kliks. Door gebruik te maken van uitsluitingszoekwoorden, is het mogelijk om de klikken die je moet betalen kwalitatiever zijn. Heb je een webshop voor de nieuwste smartphone modellen, dan is het aan te raden om een zoekwoord zoals ‘goedkope telefoon’ uit te sluiten. Deze consumenten zijn namelijk helemaal niet van plan om een dure telefoon aan te schaffen maar zijn juist op zoek naar betaalbare modellen. Door gebruik te maken van uitsluitingszoekwoorden, zorg je ervoor dat je dichtbij je doelgroep kunt komen: de consumenten die veel waarde hechten aan nieuwe modellen smartphones en er graag een willen aanschaffen.
Schakel een specialist in
Als je Google Adwords wilt uitbesteden, dan is het aan te raden om een specialist in te schakelen. Sector 7 heeft alles in huis om jouw website naar een hoger niveau te tillen.
De specialisten die hier werkzaam zijn werken dagelijks aan Google Adwords campagnes en weten als geen ander hoe ze dit moeten aanpakken. Google Adwords beschouwen de meeste mensen als de beste online advertentie methode die je ter wereld kunt vinden. Elk bedrijf is uniek en dat betekent dat wij dagelijks bezig zijn met maatwerk. Samen bekijken we wat jouw website nodig heeft om te groeien.
Neem contact op met onze online marketing specialisten voor de mogelijkheden.