Als je een bedrijf hebt, dan is de kans groot dat je hier goede teksten voor nodig hebt. Met behulp van goede teksten kun jij je bedrijf laten zien aan je bestaande klanten of juist nieuwe klanten trekken. Als je het schrijven van teksten wilt uitbesteden, dan is het te begrijpen dat je wilt weten hoeveel je hier ongeveer aan kwijt bent. Het tekstschrijver salaris is afhankelijk van diverse factoren. Wij weten uit ervaring dat het beter is om eerst in beeld te brengen wat je precies nodig hebt om zodoende te kunnen kijken of een bepaalde tekstschrijver je kan geven wat je nodig hebt. In dit artikel lees je er alles over.
Wat doet een tekstschrijver?
Als je een tekstschrijver inschakelt, dan heb je te maken met iemand die teksten schrijft voor opdrachtgevers op professionele basis. De teksten die worden geproduceerd voor diverse opdrachtgevers kunnen erg van elkaar verschillen. Elke opdrachtgever stelt namelijk andere eisen en voorwaarden aan de teksten. Een goede tekstschrijver kan hierop inspelen en op deze manier teksten produceren die geheel voldoet aan de wensen van de klant. Om te bereiken dat de teksten geheel naar wens zijn, is het relevant voor een tekstschrijver om goed te overleggen met de opdrachtgever.
Voordelen van een tekstschrijver inhuren
Een tekstschrijver kan voor elk soort bedrijf interessant zijn. Als je een webshop hebt, kan het verstandig zijn om een tekstschrijver in te schakelen om goede productteksten op te stellen, maar ook voor andere bedrijven kan het erg interessant zijn om hier gebruik van te maken. Een tekstschrijver kan diverse soorten kwalitatieve teksten voor je schrijven. Voorbeelden van teksten die je kunt afnemen zijn:
- Productteksten op je webshop
Als je een webshop hebt met goede producten, is het ook erg belangrijk dat deze producten voorzien zijn van een goede producttekst. Klanten willen namelijk graag eerst lezen over een product of dienst voor ze een product in huis halen. - Webteksten voor je bedrijfswebsite
Als je een website hebt, dan heb je ook teksten nodig die je bezoekers informeren, amuseren of adviseren. Hier heb je paginateksten voor nodig. Deze teksten zijn erg belangrijk omdat dit het eerste contact is met je klanten en potentiele klanten. Als je website is gevuld met waardevolle informatie, dan zal je ook vertrouwelijkheid uitstralen richting je klanten. - SEO-teksten
Tegenwoordig is het erg belangrijk dat de teksten die je op het internet plaatst, goed te vinden zijn in de zoekmachines. Onze schrijvers weten als geen ander hoe ze een tekst prettig leesbaar kunnen houden, maar toch rekening houden met SEO. Het afnemen van teksten bij ons bedrijf houdt op deze manier ook in dat je bezig bent het investeren in het beter vindbaar maken van je bedrijf in de zoekmachines. - Teksten voor folders en brochures
Als bedrijf is het handig om een folder of brochure te hebben die je potentiele klanten kunt meegeven. De tekst in een folder of brochure moet goed gekozen worden. Het moet namelijk een pakkende tekst zijn die je doelgroep kan informeren of enthousiasmeren voor je dienst of product.
Dit zijn slechts enkele voorbeelden van teksten die je als bedrijf nodig zou kunnen hebben. Eén ding staat in ieder geval vast, om mensen kennis te laten maken met je bedrijf, zijn teksten onmisbaar.
Wat kost een tekstschrijver?
Als je teksten wilt afnemen voor je bedrijf, dan is het te begrijpen dat je op zoek gaat naar een goedkope tekstschrijver. Tekstschrijvers kunnen hun diensten op diverse manieren in rekening brengen. Een andere vraag die je waarschijnlijk zal hebben is of dit tarief ook stijgt. Zal het uurtarief van een tekstschrijver in 2017 hetzelfde kosten als tegenwoordig? Om deze vraag te kunnen beantwoorden, is het goed om te weten dat de tarieven van een tekstschrijver afhankelijk zijn van meerdere factoren. Denk hierbij aan de ervaring van de tekstschrijver, de omvang van de opdracht en de gestelde deadline. Het tarief van een tekstschrijver met ontzettend veel ervaring zal een stuk hoger ligger dan het tarief van een beginnend tekstschrijver. Hieronder lees je meer over de tekstschrijver tarieven zodat je als opdrachtgever een beeld hebt van de kosten die je gaat maken.
Tarief tekstschrijver: het uur- en woordtarief
Ben je benieuwd naar het tarief van een tekstschrijver per uur? Dan kan dit per tekstschrijver behoorlijk verschillen. Als tekstschrijvers net beginnen, schrijven ze vaak een stuk voordeliger dan een tekstschrijver met meer ervaring. Bij beginnende tekstschrijvers moet je hierbij denken aan 25 tot 55 euro per uur. De meeste tekstschrijvers vinden dit een te laag tarief. De gemiddelde uurtarieven die worden gevraagd als tekstschrijver, is een uurtarief van 55 tot 80 euro. Het uurtarief van de meeste tekstschrijvers ligt hier tussen. Tekstschrijvers die veel of specifieke ervaring hebben vragen op een gegeven moment meer.
Leren schrijven? Dat kan!
Als je graag goede teksten wilt leren schrijven, dan heb je de mogelijkheid om deel te nemen aan een cursus tekstschrijven. Of je nu een beginner bent of al in bezit bent van een hbo opleiding als tekstschrijver, dit zijn vaak praktijkgerichte cursussen die je in korte stappen duidelijk kunnen maken hoe je een goede tekst in elkaar kunt zetten. De informatie die je hier krijgt kun je vaak niet leren uit een studieboek, de docenten zijn zeer ervaren tekstschrijvers die je veel kunnen vertellen. Wil je tekstschrijver worden? Dan is het zeker een aanrader om eens te informeren naar onze cursussen om te leren schrijven. Een cursus om SEO te leren in het algemeen kan ook waardevol zijn. Neem contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.
Ervaren tekstschrijvers in huis
De tekstschrijvers die werkzaam zijn bij Sector 7 hebben al jarenlang ervaring met het schrijven van uiteenlopende soorten teksten. Dus ben je op zoek naar iemand die een kort verhaal kan schrijven of juist een interessant nieuwsbericht? Een tekstschrijver is altijd van toegevoegde waarde en zorgt ervoor dat je een stap verder kunt komen met je bedrijf. Onze tekstschrijvers werken aan teksten die prettig leesbaar zijn, maar ook optimaal zullen scoren op SEO. Tegenwoordig is het als bedrijf erg belangrijk om vindbaar te zijn in de zoekmachines. Op deze manier kun je de klanten van je bedrijf tevreden stellen, maar kan je bedrijf ook groeien.