Pakkende en kwalitatieve teksten zorgen ervoor dat jij je als ondernemer kunt onderscheiden van de
rest. Of het nu gaat om webteksten, persberichten of blogartikelen: door middel van teksten kun je
communiceren met je bestaande klanten en nieuwe klanten werven. Je kunt de bezoekers van je
websites informeren over bepaalde onderwerpen, maar ook amuseren of juist inspireren.
Kwalitatieve teksten zorgen ervoor dat deze mensen ook weer terug willen komen voor meer. Als je
teksten af wilt nemen bij een tekstschrijver, dan is de kans groot dat je allerlei vragen hebt. Want wat
doet een tekstschrijver precies en hoe kun je de beste tekstschrijver vinden in Amsterdam? In dit
artikel lees je hoe je een geschikte tekstschrijver in Amsterdam kunt vinden.
Wat doet een tekstschrijver en wat zijn de voordelen?
Als je een tekstschrijver inschakelt, dan heb je te maken met een professional die teksten schrijft
voor opdrachtgevers. De schrijfopdrachten kunnen erg van elkaar verschillen. Elke opdrachtgever zal
namelijk andere eisen en voorwaarden aan de teksten stellen. Een geschikte tekstschrijver kan
hierop inspelen en op deze manier teksten produceren die geheel voldoen aan de wensen van de
klant. Indien je een tekstschrijver inschakelt voor je schrijfopdracht, dan kun je profiteren van diverse
voordelen. Je hebt namelijk te maken met een professional die dagelijks bezig is met het schrijven
van mooie en kwalitatieve teksten. Deze schrijvers kunnen zich goed verplaatsen in de doelgroep en
beschikken over een grote dosis creativiteit om tot een uitstekend resultaat te komen. Daarnaast heb
je te maken met een betrouwbare partij en is het ook altijd mogelijk om proefteksten op te vragen
indien je eerder geschreven teksten wilt bekijken. De tekstschrijver is daarnaast ook op de hoogte
van de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van teksten. Dit betekent dat je teksten zal ontvangen
die helemaal van deze tijd zijn. Denk hierbij bijvoorbeeld aan SEO. Tegenwoordig kun je er als
tekstschrijver niet meer aan ontkomen, het schrijven met het oog op online vindbaarheid. Hoe goed
je diensten of producten ook zijn, als niemand je kan ‘zien’ dan zal je hier niks aan verdienen.
Kwalitatieve teksten zijn daarom onmisbaar voor elke ondernemer. Branches waar tekstschrijvers
regelmatig voor werken zijn:
Het bedrijfsleven
Zorgsector (ziekenhuizen, praktijken)
Overheid (gemeenten, provincies)
Reclamebranche
Wat kan een tekstschrijver voor je betekenen?
Een tekstschrijver kan voor elk soort bedrijf interessant zijn. Er kunnen diverse kwalitatieve teksten
worden afgenomen. Voorbeelden van teksten die je kunt afnemen zijn:
Productteksten op je webshop
Als je een webshop hebt met goede producten, is het erg belangrijk dat deze producten
voorzien zijn van een goede producttekst. Op deze manier kan de klant goed geïnformeerd
worden zodat er sneller een aankoop gedaan wordt.
Webteksten voor je bedrijfswebsite
Als je een website hebt, dan heb je ook teksten nodig die je bezoekers informeren,
amuseren of adviseren. Hier heb je paginateksten voor nodig. Deze teksten zijn erg
belangrijk omdat dit het eerste contact is met je klanten en potentiele klanten. Waardevolle
informatie zorgt ervoor dat bestaande klanten vertrouwd raken met je bedrijf en hier ook
meerwaarde in zien.
SEO-teksten Teksten die tegenwoordig gebruikt worden op het internet moet goed gevonden kunnen
worden in de zoekmachines. Onze schrijvers weten als geen ander hoe ze een tekst prettig
leesbaar kunnen houden, maar toch rekening houden met SEO. Het afnemen van teksten bij
ons bedrijf houdt op deze manier ook in dat je bezig bent het investeren in het beter
vindbaar maken van je bedrijf in de zoekmachines.
Teksten voor folders en brochures
Als bedrijf is het handig om een folder of brochure te hebben die je bestaande of nieuwe
klanten kunt meegeven. Er moet een pakkende tekst gemaakt wordt die klanten kan
informeren en enthousiast kan maken voor de diensten en/of producten van het bedrijf.
Breng je wensen in beeld.
Als je een schrijfopdracht hebt voor een tekstschrijver, dan is het verstandig om van te voren al je
wensen in beeld te brengen. Waar moet je dan aan denken? Hieronder geven wij je al enkele punten
waar je over na kunt denken.
De omvang van de opdracht
Voor een tekstschrijver is het belangrijk om van te voren te weten met wat voor opdrachtomvang hij
of zij te maken heeft. Gaat het om 10 teksten of ben je van plan om dit jaar circa 100 teksten af te
nemen? Het is goed om dit in beeld te brengen omdat het overleggen dan een stuk efficiënter zal
gaan.
Wat is het onderwerp?
Het is goed om van te voren al in beeld te brengen wat voor teksten je graag wilt afnemen bij de
tekstschrijver. Bij sommige onderwerpen is het bijvoorbeeld echt een must dat de tekstschrijver
bepaalde kennis of affiniteit heeft met het onderwerp om tot een goed resultaat te komen. Een
tekstbureau kan aan de hand van deze informatie ook bekijken welke tekstschrijver de opdracht kan
oppakken. Als blijkt dat er extra onderzoek nodig is, dan bestaat de kans dat er een hoger tarief
berekend moet worden. In principe betaal je dan ook voor een stukje extra onderzoek naar het
onderwerp. In de praktijk zorgt dit wel voor kwalitatievere teksten.
Wat is de deadline van de opdracht?
Veel tekstschrijvers willen graag direct weten wat de deadline is van de opdracht. Moet het voor een
bepaalde datum af of heeft de tekstschrijver hierin de vrijheid? Door dit van te voren duidelijk in
beeld te brengen, kan de tekstschrijver eerder aangeven hoe de opdracht ingepland zal worden. Als
opdrachtgever weet je dan al gauw wanneer alles klaar is.
De beste tekstschrijvers in Amsterdam
De tekstschrijvers die werkzaam zijn bij Sector 7 hebben al jarenlang ervaring met het schrijven van
uiteenlopende soorten teksten. Dus ben je op zoek naar iemand die een kort verhaal kan schrijven of
juist een interessant nieuwsbericht? Een tekstschrijver is altijd van toegevoegde waarde en zorgt
ervoor dat je een stap verder kunt komen met je bedrijf. Onze tekstschrijvers werken aan teksten die
prettig leesbaar zijn, maar ook optimaal zullen scoren op SEO. Tegenwoordig is het als bedrijf erg
belangrijk om vindbaar te zijn in de zoekmachines. Op deze manier kun je de klanten van je bedrijf
tevreden stellen, maar kan je bedrijf ook groeien. Het afnemen van kwalitatieve teksten is dan ook
een echte investering in je bedrijf.