Wil jij graag de bezoekers van je website oproepen tot een bepaalde actie? Dan heb je wervende teksten nodig. Wervende teksten kunnen je helpen om als bedrijf te groeien. Als je op zoek bent naar wervende teksten, dan kun je proberen om deze zelf te leren schrijven. De meeste ondernemers kiezen er echter voor om een tekstschrijver of tekstbureau in te schakelen. Op deze manier weet je dat er professionals aan de slag gaan met jouw teksten. Ben je op zoek naar professionele tekstschrijvers voor jouw wervende teksten? Hier lees je er alles over.
Schakel een tekstschrijver in
Als ondernemer heb je al gauw teksten nodig. Kwalitatieve teksten zijn namelijk onmisbaar voor een succesvol bedrijf. Denk hierbij aan teksten voor op de website, in folders of nieuwsbrieven. Een tekstschrijver is een persoon die op professionele basis aan de slag gaat met het schrijven van teksten voor opdrachtgevers. Waardevol voor elke ondernemer zijn de wervende teksten. In een wervende tekst wordt de lezer geprikkeld en opgeroepen om tot actie over te gaan. Een wervende tekst kan worden geschreven in diverse vormen. Het kan gaan bijvoorbeeld gaan om een nieuwsartikel, blogartikel of foldertekst. Wat voor soort bedrijf je ook hebt, een wervende tekst is voor elke ondernemer bruikbaar. Veel zakelijke teksten worden niet goed gelezen. Als je wervend leert schrijven of wervende teksten kunt afnemen bij een tekstschrijver, kun jij ervoor zorgen dat je bij de groep bedrijven hoort waarvan de teksten wel goed worden gelezen. Op deze manier krijg jij de mogelijkheid om meer bezoekers te ontvangen op je website en zodoende kun je meer inkomsten genereren.
Wervend schrijven kun je leren: handige tips
Als je graag wervende teksten wilt leren schrijven, is dit zeker niet onmogelijk. Er zijn enkele handige tips die je hiervoor kunt gebruiken:
Zorg voor een wervende kop
De kop van je tekst moet al wervend zijn. Als je ervoor zorgt dat de kop van je artikel aantrekkelijk is, is de kans groot dat veel mensen dit willen lezen. Zorg er wel voor dat de lezers hier waardevolle content voor terug krijgen. Het zou jammer zijn als lezers teleurgesteld raken en je artikel enkel bestempelen als een slechte lokkertje om het artikel te bekijken.
Zorg voor een heldere structuur
Een wervende tekst moet duidelijk zijn en een heldere structuur bevatten. Zorg daarom voor een sterke inleiding, informatieve middenstuk en eindig met een korte samenvatting en een oproep om actie.
Roep de lezers op tot actie
Een wervende tekst moet ervoor zorgen dat de lezers iets gaan doen. Ze moeten worden opgeroepen om tot actie te komen. Dit kan gaan om diverse soorten acties. Je kunt deze oproep gemakkelijk opnemen in je wervende tekst. Denk hierbij aan zinnetjes zoals: ‘Koop nu en profiteer van korting’, ‘Vraag het gratis e-book met recepten aan’ en ‘Download direct jouw checklist’.
Laat zien wat lezers hebben aan je informatie
Als je een wervende tekst wilt schrijven, is het belangrijk om direct te laten zien welke voordelen er voor de lezer zitten aan een product of dienst. Waarom moet de klant dit product kopen en geen ander? Door direct de voordelen te laten zien, is de kans groot dat geïnteresseerden blijven hangen om de rest van de tekst te lezen.
Taalgebruik en woordkeuze
Om tot je lezers door te dringen, is het belangrijk dat je de ‘taal’ spreekt van de doelgroep. Een groep middelbare scholieren moeten anders benaderd worden dan een groep ouderen. Hierop dient het taalgebruik en woordkeuze aangepast te worden. Een tekst voor jongeren kun je bijvoorbeeld gerust wat vlotter schrijven.
Afbeeldingen trekken aandacht
Als je een wervende tekst gaat schrijven voor een blogartikel, is het zeker een goed idee om afbeeldingen toe te voegen. Afbeeldingen trekken namelijk de aandacht en dat zorgt ervoor dat meer mensen het artikel willen lezen. Zorg wel voor afbeeldingen die goed passen bij de inhoud van de wervende tekst.
Ga voor een cursus Wervend schrijven
Het is niet gemakkelijk om een wervende tekst te schrijven. Als je dit graag wilt leren, heb je de mogelijkheid om een cursus Wervend schrijven te volgen. In slechts enkele modules leer je op deze manier alle fijne kneepjes van het vak. Je zal daarnaast ook veel handige tips krijgen die je direct in de praktijk kunt brengen. Mocht dat je niets lijken gezien je kennis, probeer dan de algemene SEO workshop.
Laat een wervende proeftekst schrijven
Een handige tip om te bekijken of je als opdrachtgever en tekstschrijver bij elkaar past, is om een wervende proeftekst te laten schrijven. Als opdrachtgever kun je de tekstschrijver een opdracht geven zodat je kunt beoordelen of er een klik is. Je hebt ook de mogelijkheid om kant en klare wervende teksten op te vragen bij de tekstschrijver. Deze zijn vaak gratis bij de tekstschrijver op te vragen.
Wervende teksten afnemen? Breng je wensen in beeld
Als je van plan bent om wervende teksten af te nemen, is het relevant om duidelijk voor ogen te hebben wat je wensen zijn. Er zijn diverse vragen die je hierbij kunt stellen:
- Wat is de omvang van de schrijfopdracht?
- Wat is de duur van de schrijfopdracht?
- Wat is het doel?
- Met welke doelgroep hebben we te maken?
- Wat is het budget?
- Wanneer is de deadline?
Als je antwoord hebt om bovenstaande vragen, is het voor de tekstschrijver duidelijk hoe hij of zij de schrijfopdracht kan aanpakken. Als alles akkoord is, kan de opdracht worden ingepland.
Professionele tekstschrijvers voor al jouw wervende teksten
Sector 7 werkt samen met professionals die ervaring hebben met het schrijven van allerlei soorten wervende teksten. De wervende tekst wordt geschreven voor de doelgroep en hierbij is er altijd oog voor de boodschap die overgebracht moet worden aan de lezers. Elke dag zijn we weer bezig met het schrijven van kwalitatieve wervende teksten zodat bedrijven kunnen groeien. Tijdens het schrijven van deze teksten houden wij rekening met SEO. Tegenwoordig is het namelijk voor elke ondernemer relevant om online vindbaar te zijn. Wij hebben geen standaard aanpak voor het schrijven van wervende teksten. Elke opdracht is uniek en dat is terug te vinden in onze aanpak