De waardevolle mogelijkheden van media inkopen

Als bedrijf wil je graag zoveel mogelijk naamsbekendheid. Een media strategie is belangrijk om als bedrijf op te vallen. Als ondernemer kun je dan diverse stappen ondernemen. Media inkopen kan je hierbij helpen. In eerste instantie was media inkopen iets wat enkel werd gedaan door de grootste bedrijven, nu is dit zelfs interessant voor kleinere bedrijven. Wat is media inkopen precies en wat zijn de mogelijkheden hiervan? In dit artikel lees je er alles over.

Wat is media inkopen?

Bij media inkopen worden er media uitingen ingekocht. Deze zijn gericht op de doelgroep. Het doel van media inkopen is uiteindelijk om meer naamsbekendheid te krijgen als bedrijf. Omdat elk bedrijf uniek is, kan media inkopen op diverse manieren worden ingericht. Allereerst zal jouw bedrijf worden geanalyseerd om te bekijken welke aanpak het beste zal werken. Om erachter te komen welke media ingekocht moet worden, is het relevant om te onderzoeken wat de beste reclameboodschap is en via welke media kanalen je deze efficiënt bij de doelgroep van je bedrijf kunt krijgen. Dit noem je het maken van een media planning en is onmisbaar voor een effectieve campagne. Als we het hebben over media inkoop, dan kun je bijvoorbeeld denken aan de volgende media die ingekocht kunnen worden:

  • Tv reclames
  • Billboards
  • Kranten
  • Magazines
  • Dagbladen (advertenties)
  • Radio
  • Reclame die je kunt vinden in bioscopen
  • Folders en flyers

Deze media kanalen kunnen allemaal gebruikt worden om de doelgroep van je bedrijf te benaderen. Op deze manier kun je de naamsbekendheid van je bedrijf vergroten.

Media planning maken: zorg voor een goede voorbereiding

Voordat er een media inkoop plaats kan vinden, moet er een media planning op gezet worden. Een goede voorbereiding zorgt ervoor dat er sneller een media planning opgezet kan worden. Als opdrachtgever kun jij je op diverse manieren voorbereiden, het belangrijkste is dat jij je wensen van te voren al in beeld brengt. Indien je alvast nadenkt over onderstaande punten, zal dit ervoor zorgen dat er uiteindelijk sneller een media planning opgesteld kan worden.

  • Wat is je budget?
    Het succes van een campagne zal mede bepaald worden door het budget dat hiervoor beschikbaar is gesteld. Hoe meer budget er is, hoe meer mensen er bereikt kunnen worden. Door een budget in beeld te hebben, is het voor een bedrijf gemakkelijker om met voorstellen te komen.
  • De duur van de campagne
    De duur van de campagne is relevant om een planning te kunnen maken. Het kan zijn dat je als opdrachtgever snel het een en ander opgezet wilt hebben, terwijl andere opdrachtgevers al een jaar van te voren overleggen over een campagne die uiteindelijk een half jaar moet gaan duren. Indien ej op de hoogte bent van de duur van de campagne, is het goed om deze direct mede te delen zodat hier rekening mee gehouden kan worden.
  • Breng je wensen in beeld

Het is aan te raden om van te voren al na te denken over bepaalde zaken. Heb je bijvoorbeeld al een idee over het CPM van de campagne? Of zijn er enkele andere verwachtingen die je hebt? Door je hier al op tijd mee bezig te houden, is het mogelijk om ongewenste zaken te voorkomen.

Aan de hand van deze punten zal er informatie beschikbaar worden gesteld die ervoor kan zorgen dat er sneller een media planning gemaakt kan worden. Door al op tijd bezig te gaan met een kwalitatieve voorbereiding, kun je veel tijd besparen.

media inkoop: de voordelen

Aan het inkopen van media zitten diverse voordelen. Als ondernemer is het niet gemakkelijk om op de hoogte te zijn van alle nieuwe ontwikkelingen op het gebied van media. Door een mediabureau in te schakelen, kun jij je als ondernemer bezig houden met jouw eigen taken en het mediabureau kan zich bezighouden met zaken waar zij goed in zijn. Een team van professionals die op de hoogte zijn van de nieuwste ontwikkelingen en beschikken over de beste vaardigheden en kwaliteiten. Media inkopen moet je op deze manier zien als een echte investering in je bedrijf. Deze investering zal er op den duur voor zorgen dat de naamsbekendheid van jouw bedrijf kan groeien.

Mediabureau inschakelen

Sector 7 informeert je graag over de mogelijkheden van media inkopen voor jouw bedrijf. Wij starten allereerst met het analyseren van het mediagedrag van jouw doelgroep. Aan de hand van deze informatie zullen wij vervolgens media kanalen selecteren die gebruikt kunnen worden. Indien je Sector 7 inschakelt voor het inkopen van media, dan kun ervan uitgaan dat je samenwerkt met professionals die op de hoogte zijn van de nieuwste ontwikkelingen in dit vakgebied. Wij hebben de kennis, vaardigheden en kwaliteiten in huis om de naamsbekendheid van jouw bedrijf op deze manier te vergroten. Wij doen enkel aan maatwerk. Aangezien elk bedrijf uniek is, geloven wij ook in een unieke aanpak. Op deze manier kunnen wij ervoor zorgen dat jouw bedrijf zich optimaal kan ontwikkelen en groeien.

Neem contact op met onze online marketing specialisten voor de mogelijkheden.