Momenteel heb je niet de positie in zoekmachines die je met jouw bedrijf graag zou willen hebben. Linkbuilding is een relevante factor om met je website hoog te scoren in zoekmachines zoals Google. Linkbuilding is het actief verkrijgen van links van andere websites naar de website van jouw bedrijf. Deze links kun je aanmerken als stemmen van een ander. Hoe meer links je krijgt naar jouw website, des te meer de zoekmachines jouw website als meerwaarde zien. Deze websites linken namelijk niet zonder reden, op deze manier wordt je gezien als relevant. Wil je graag linkbuilding uitbesteden om op deze manier je positie in zoekmachines zoals Google te verbeteren? Hier lees je er alles over.
Wat is linkbuilding?
Pas als je weet wat linkbuilding is, zal je beseffen hoe waardevol het kan zijn voor jouw website om hier meer aandacht aan te besteden. Linkbuilding is relevant als je de positie van je website in zoekmachines wilt verbeteren. Linkbuilding is een onderdeel van SEO, oftewel zoekmachine optimalisatie. Je kunt zelf al werken aan de interne linkbuilding op je website door te zorgen voor een goede linkstructuur. Het is namelijk relevant dat de bezoekers goed genavigeerd worden als ze eenmaal op je website komen. Daarnaast zorg je er op deze manier ook nog eens voor dat de waarde van een pagina verhoogd kan worden. Dit kun je doen door in pagina’s weer te verwijzen naar andere pagina’s op de website. Externe linkbuilding zal je website ook meer autoriteit geven. Dit kun je bereiken als andere websites, die relevant zijn, links opnemen naar jouw website. Het gaat hierbij dus wel om links die een bepaalde kwaliteit met zich meebrengen. De kwaliteit van de links is relevanter dan de hoeveelheid links. Google ziet elke link die verwijst naar jouw website als een stem, hoe relevanter de website, hoe hoger hij de stem zal waarderen.
De voordelen van linkbuilding uitbesteden
Het uitbesteden van linkbuilding brengt veel voordelen met zich mee. Allereerst is het erg fijn dat een specialist met veel kennis en vaardigheden van dit onderwerp met je meekijkt. In de meeste gevallen gaat het om een SEO specialist of SEO consultant. Linkbuilding is namelijk een onderdeel van SEO. Deze professionals zijn dagelijks bezig met linkbuilding en het optimaliseren van websites. Zij weten als geen ander hoe ze dergelijke situaties moeten aanpakken. Daarnaast is een SEO specialist ook altijd op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen in dit vakgebied. Het inschakelen van een specialist voor linkbuilding is op deze manier een echte investering in je website. Een investering waar je nog een hele tijd de vruchten van kunt plukken.
Linkbuilding uitbesteden? Handige tips
Linkbuilding zorgt ervoor dat jouw website hoger kan scoren in de zoekmachines. De meeste professionals kiezen ervoor om dit uit te besteden aan een SEO specialist. Linkbuilding kost namelijk behoorlijk wat tijd en als je hier geen ervaring mee hebt, is het jammer als dit niet goed gebeurd. Er zijn daarnaast nog enkele handige tips die je kunt gebruiken om te werken aan de linkbuilding van je website:
- Zorg voor kwalitatieve content
Linkbuilding is relevant, maar nog relevanter is om ervoor te zorgen dat jouw website kwalitatieve content bevat. Als de content op jouw website kwalitatief is, dan zijn er genoeg websites die graag willen linken naar de informatie die jij deelt met de bezoekers van jouw website. Dit is eigenlijk dé perfecte situatie om een goede linkprofiel te creëren. Linkwaardige content op jouw website zal er op den duur voor zorgen dat jouw website gaat groeien. Geef dus andere websites een reden om je te linken. - Voeg een blog toe
Tegenwoordig is een blog onmisbaar op elke website. Door een blog te starten creëer je de mogelijkheid om de blog online te delen. Andere websites kunnen de blog vervolgens gebruiken om weer te linken naar de website. - Vraag relaties om links
Een manier om aan meer links te komen, is door je relaties te vragen om relevante links. Je relaties kunnen bijvoorbeeld aangeven dat ze klant zijn van jouw bedrijf voorzien van een link. De meeste relaties vinden het geen probleem om dit te doen. - Varieer met anchor teksten
Als jij je verdiept in linkbuilding, is het ook verstandig om goed na te denken over het gebruik van ankerteksten. Voor een natuurlijk linkprofiel is het namelijk relevant dat je ervoor zorgt dat er sprake is van een goede variatie. Een ankertekst is aanklikbaar en heeft vaak een andere kleur. Gebruik diverse anchor teksten, een voorbeeld kan zijn: je bedrijfsnaam, je bedrijfsnaam met locatie, productnamen en andere relevante zoekwoorden. - Promoot interessante content op je website
Heb je op je website diverse kwalitatieve artikelen staan die echt de moeite waard zijn? Dan is het zeker goed om deze pagina’s extra onder de aandacht te brengen. Dit kun je doen door een bericht te plaatsen op Facebook, Twitter of Instagram. De kans is groot dat ook enkele spelers dit opmerken en een link plaatsen naar een artikel op jouw website. - Laat een professional meekijken
Hoe je linkbuilding ook bekijkt, het kan erg tijdrovend en frustrerend zijn als je er weinig over weet en geen ervaring hebt. Indien je geen risico’s wilt nemen, is het daarom verstandig om een professional mee te laten kijken. Elk bedrijf is uniek en vraagt om een andere aanpak. Een SEO specialist is dagelijks bezig met dergelijke werkzaamheden en weet als geen ander hoe dit aangepakt moet worden.
Schakel een linkbuilding specialist in
Door Sector 7 in te schakelen voor jouw linkbuilding opdracht, kun je erop vertrouwen dat jouw website in goede handen is. Wij zijn dagelijks bezig om de websites van onze klanten naar een hoger niveau te tillen. Door de juiste combinatie van kennis, vaardigheden en ervaring zorgen wij ervoor dat jouw website krijgt wat hij nodig heeft. Als wij een opdracht ontvangen, starten we met het analyseren van de website. Aan de hand van deze analyse zullen we bekijken wat nodig is om optimaal te kunnen werken aan de linkbuilding van jouw website. Omdat elke website anders is, vergt elke opdracht ook een andere aanpak. Bij Sector 7 is er altijd sprake van maatwerk zodat de website zich optimaal kan ontwikkelen en zodoende kan groeien.
Neem contact op met onze online marketing specialisten voor de mogelijkheden.